Prijs als boosdoener?
Het kan toch geen toeval zijn dat ING weer problemen met een premium heeft? In hoeverre speelt de bank hierin zelf een rol? Men schreef eerder al dat een sterk vermoeden te hebben dat de prijs in dit hele verhaal de grote boosdoener is en ING voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten als het gaat om inkoop(procedures) van premiums - al dan niet ten koste van zijn leveranciers. Goedkoop is niet zelden duurkoop.
Imago
Een jaar geleden meldde men al in PromZ Magazine over het ‘akkefietje’ met de ING-pennen die wel erg veel leken op de pennen van Prodir. Dit heeft nooit de consumentenmedia bereikt. Maar de onveilige Spaarleeuw en nu de onveilige zaklamp zijn bekend gemaakt in de dagbladen middels waarschuwingen met als afzender de ING-directie.
Het zoveelste premiumprobleem bij ING, een grote naam in het Nederlands bedrijfsleven, doet afbreuk aan het imago van het premium. En een goede reputatie komt te voet, maar gaat te paard. En dat valt de premiumbranche – terecht – zwaar. Want 99 van de 100 keer zijn premiums kwalitatief goede en effectieve middelen in de marketing- en communicatiemix.
Terug naar het overzicht